§ 3.
Cele Stowarzyszenia:
- promocja Dolnego Śląska, a w szczególności
- dolnośląskich jednostek samorządu terytorialnego,
 - dolnośląskich podmiotów gospodarczych,
 - przedsięwzięć innowacyjnych, infrastrukturalnych i proekologicznych,
 - kultury, rekreacji i sportu;
 
 - inicjowanie i wspieranie projektów inwestycyjnych istotnych dla Dolnego Śląska,
 - wspieranie współpracy Dolnego Śląska z regionami Unii Europejskiej i innymi wspólnotami lokalnymi,
 - wspieranie aktywności społeczności lokalnych, w tym rozwijanie twórczych zainteresowań dzieci i młodzieży,
 - upowszechnianie wiedzy o regionie.
 
§ 4.
Zadania statutowe Stowarzyszenie realizuje poprzez:
- organizację imprez targowo-promocyjnych,
 - organizowanie corocznych konkursów na:
- najlepsze firmy,
 - najlepiej rokujące nowe przedsięwzięcia gospodarcze,
 - najbardziej gospodarne gminy,
 - największe osobistości w promocji i dokonaniach gospodarczych Dolnego Śląska,
 
 - organizowanie spotkań, konferencji, imprez promocyjnych.
 - współpraca z centralnymi i terenowymi organami administracji państwowej przy realizacji inwestycji infrastrukturalnych na terenie Dolnego Śląska,
 - zawieranie porozumień o wzajemnej promocji,
 - wydawanie katalogów, informatorów i innych druków promujących Dolny Śląsk,
 - prowadzenie pracowni oraz tworzenie miejsc aktywnego wypoczynku dla dzieci i młodzieży,
 - współpraca z polskimi i zagranicznymi podmiotami zajmującymi się promocją regionów,
 - realizowanie projektów edukacyjnych zgodnych z celami statutowymi,
 - udział członków Stowarzyszenia w krajowych i zagranicznych imprezach promocyjnych.
 
